• 2018 347 km/kwh 13. helyezés
  • 2017 314 km/kwh 17. helyezés
  • 2016 405 km/kwh 16. helyezés
  • 2015 335 km/kwh 13. helyezés
  • Shell Eco-Marathon 2019.

    Idén a Shell Eco-marathont a Make the Future fesztivál keretében rendezik meg 2019 július 2-5. között Londonban, de már nem a tavalyi helyszínen a Queen Elizabeth Olimpiai Parkban. A szervezők 24 országból több mint 140 csapatot várnak, Európából, Kanadából, az USA-ból Marokkóból és többek között Maláziából. 

    Magyarországról a kecskeméti Kandós versenyzők mellett még két csapat, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem csapata is részt vesz a versenyen.  

    Célunk a tavalyi eredményünket ( 13. helyen, 347 km/kWh )túlteljesíteni. Szeretnénk az első 10-ben benne lenni. Ehhez a motorvezérlést kell fejlesztenünk és még hatékonyabbá tenni. Szeretnénk vásárolni még egy motort, amihez építenénk egy másik vezérlést, amivel minden nap, labor körülmények között tudnánk tesztelni, hogy a leghatékonyabban tudjuk kihasználni a motor teljesítményét. 

    Egyetemi csapatok között kell megmérettetni magunkat. Sajnos a költségvetésünk nagyon szerény egy egyetemi csapathoz képest, akik akár több tíz-millió Ft-os évi költségvetéssel gazdálkodnak. Sajnos a város a tavalyi támogatásuknak, idén az egy harmadát tudta biztosítani. Vannak kecskeméti cégek, akiktől kisebb-nagyobb összegeket kapunk, amiből megpróbáljuk minél hatékonyabbá tenni az autónkat. Tapasztaljuk, hogy az egyetemeket sokkal jobban tudják szponzorálni, mivel egy egyetemi hallgatót potenciális munkaerőnek tekintenek. Pedig mi középiskola, Szakgimnázium az egyetemeknek termeljük ki azokat a diákokat akik az ilyen verseny által még sikeresebbek tudnak lenni az innováció a kutatás-fejlesztés és a gazdasági élet területén.

    A versenykiírásban szerencsére nincs nagy változás a tavalyihoz képest, így ezeket könnyen tudjuk teljesíteni. 

    Egy másik fejlesztésünk a telemetria, ami még hatékonyabbá teszi az energia felhasználásunkat. Ezzel a fejlesztéssel egy külön díjra szeretnénk nevezni ezen a versenyen. 

    Fontosnak tartom az utánpótlás nevelést. Mivel a csapattagok 4+1 éves képzésben vannak, így ők a 4., vagy az 5. év végén elhagyják iskolánkat és valamelyik egyetemen folytatják tanulmányaikat. Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő utánpótlást nagy szerepe van a végzős csapattagoknak és az iskolában tanító tanároknak, akik felismerik a tehetségeket.

    LADÁNYI SÁNDOR, A Csapat Lelkiismerete

    A fő fejlesztések mellett szeretnénk átalakítani a műhelyünket, amelyből egy otthonosabb közösségi teret tudnánk létrehozni. Szeretnénk minél szélesebb körben ismertté tenni ezt a versenyautót amit a diákjaink fejlesztenek, építenek. Pályaorientáció keretében szeretném, ha ezáltal iskolánkat még vonzóbbá tudnánk tenni a 7.-8.-os műszaki érdeklődésű diákok számára. Fontos, hogy olyan tanórán kívüli tevékenységet tudjunk biztosítani a diákok számára amivel fejleszthetjük a bennük rejlő kreativitást, alkotó vágyat, mint például a Shell Eco-Marathon autó építése.

    Támogató partnereink